Bruksizm Tedavisi

Bruksizm (Diş Gıcırdatma - Diş Sıkma) Tedavisi

Günümüzde oldukça sık rastlanan diş gıcırdatma hastalığı kendini 2 şekilde gösterir. Bunlardan birincisi alt çeneyi üst çeneye bastırmak suretiyle alt çeneyi ileri-geri, sağa-sola hareket ettirmekten oluşan hastalıktır. Buna diş gıcırdatması denilir. İkincisi alt çenenin üst çeneye kuvvetlice bastırılması suretiyle ortaya çıkan hatalıktır ki buna da çene sıkması denilir. İkisine birden bruksizm hastalığı denilir. Diş gıcırtdatmanın en önemli nedeni stres sıkmanın en önemli nedeni ise sinirdir.

Bruksizm (diş gıcırdatma) hastalığı bazen uyanıkken daldığımız zamanlarda olmakla birlikte ekseriyet itibariyle uyku esnasında olup çoğu hasta farkına varmaz. Genellikle doktor kontrollerinde; diş minesinin zarar görmesi, dişlerde ki aşınmalar, ağız yapısında ki bozukluklar, ağız içi ve dil yaraları ve hastanın çene eklemlerin ağrıması, sürekli baş ağrısı, sürekli sırt ağrısı, sürekli boyun ağrısı çekmesiyle farkına varılabilecek bir hastalıktır. İlk evrelerde farkına varılan hastalığın tedavisi sonraki evrelere göre daha kolaydır. Oldukça tehlikeli olan bu hastalık tedavi edilmezse bir çok sorunu berabeberinde getirecektir.

Çene Eklem Tedavisi

Çene ekleminin, boyunda omurgaya ve ağızda dişlere yakın olması nedeniyle, bu bölgelerdeki rahatsızlıklar çene eklemini kolayca etkileyerek şikayetlere neden olabilir. Normal bir kişi çene eklemini; çiğneme, yutma, soluk alıp verme ve konuşma sırasında günde yaklaşık 2 bin defa kullanır. Alt çenenin hareketleri, boyun ve çene kaslarının ortak hareketi ile oluşur. Alt çene kemiği; aşağı, yukarı, öne ve yanlara doğru hareket edebilmektedir. Bu düzenin bozulması, çene ekleminde oluşan veya oluşabilecek bir bozukluğun da habercisi olabilir.