İmplant Tedavisi

İmplant Nedir ?

Ağızda eksik diş bulunması halinde, bu eksikliğin giderilmesi implant yerleştirilmesi ile mümkündür. Diş kökü şeklinde yapılmış vidaya benzeyen apereylere implant adı verilir. Diğer dişlere herhangi bir zarar vermeden ve yük yüklemeden, eksik dişin yerine yeni bir diş yerleştirebilmek için önce bu dişin kökü görevini gören bir vidayı (implantı) küçük bir cerrahi işlemle çene kemiğine yerleştirmek gerekir. Titanyumdan yapılmış ve yüzeyi özel bir teknoloji ile pürüzlendirilerek hazırlanmış olan implantlar biyouyumluluğu yüksek (doku-dostu), sert, dayanıklılığı yüksek, aynı zamanda da çok hafiftirler.

İmplantın çene kemiğine yerleştirilmesi cerrahi bir işlemle ve lokal anestezi ile yapılır. Diş çekimi ile kıyaslandığında, hasta açısından çok daha konforlu bir yöntemdir. İmplant yapılacak olan çene bölgesinin uygunluğu radyografik olarak ve hastanın genel biyolojik durumu incelenerek saptanır. Operasyon, yapılacak implant adedine bağlı olarak yarım saat içerisinde gerçekleştirilir. Koruma amaçlı olarak antibiyotik kullanımı ve operasyon sonrasında şişme ve ödemi önlemek için antienflamatuvar ilaçlar ve soğuk kompres önerilir. O gün metabolizmayi ve kan basıncını arttıracak yoğun aktiviteler yapılmaması gerekmektedir. Bir hafta sonra dikişler alınır.

Hastalarımız, önerilerimize uygun olarak davrandıkları taktirde hiçbir ağrı ve sıkıntı yaşamadan bu süreci rahatça geçirirler.

Çene kemiğine mekanik olarak yerleştirilen implantın kemik hücreleri ile sarmalanıp kemikle bütünleşmesi için ortalama 2 ay beklenir. Sonrasında implantın üst kısmındaki vidalı kapak çıkarılarak yerine ağız içinde kalacak olan metal bir başlık takılır ve porselen kuron yerleştirilir.

İmplantlar ve üzerlerine takılı olan porselen kronlar çürümezler ve ekstra bir darbe veya kuvvete maruz kalmadıkları sürece kırılmazlar. Kişi, ağız bakımını gereğince yerine getirdiği ve biyolojik dokuları etkileyecek herhangi bir sistemik rahatsızlığı olmadığı sürece ömür boyu sağlıklı bir şekilde yerlerinde kalarak işlevlerini sürdürürler.

Sigara kullanımı implantı etkiler mi?

Sigara biyolojik dokulara olumsuz etkileri saptanmış bir maddedir. İmplantın yerleştirilmesi cerrahi bir işlemle yapıldığı için, operasyonun yapıldığı gün ve yara yeri iyileşene kadar sigara içilmemesi önemlidir. Daha sonraki zamanlarda, sigara kullananlar kendi doğal dişlerini olduğu gibi implant dişlerini de korumak için etkin bir ağız temizliği yaparlarsa sakınca oluşmaz.

İmplant ne kadar sürer ?

Üstel bir gelişim göstererek özellikle cerrahi uygulamalarda çok daha kesin, hızlı ve profesyonel çözümler üreten teknolojinin, diş tedavilerinde en belirgin etkisini görebileceğimiz alan hiç şüphesiz implant tedavisidir.

Uzman ve tecrübeli hekim kadrosu ile gelişen teknolojinin tüm imkanlarını kullanarak implant gibi komplike görünen bir tedaviyi hastaları adına oldukça zahmetsiz ve acısız bir süreç haline getirmeyi başaran Perident Klinik; implant tedavisindeki süreç planlamasıyla da fark yaratan bir diş polikliniğidir.

İmplant tedavisini iki bölümde değerlendirmek mümkündür ve bu bölümler;

• Çene kemiğine yerleştirilen implantın kemikle bütünleşmesi.
  • İmplantın üzerine metal başlık takılması ve porselen kuron yerleştirilerek kalıcı diş oluşturulması.

olarak özetlenebilir.

Çene kemiğine cerrahi bir operasyonla yerleştirilen implantın yapay bir kök halini alması için geçen zaman; hastanın kemik yapısına da bağlı olarak ortalama 2 -3 aylık bir süreyi kapsar.

İmplantın çene kemiğine yerleştirilmesi işlemi ise bekleme süresine kıyasla çok daha kısadır ve yine hastanın ağız ve diş yapısına bağlı olmak koşuluyla ortalama 10 - 30 dakika süren bir işlemdir.

Yine implantın çene kemiği ile bütünleştikten sonra kalıcı bir diş amacıyla yapılan kaplama işleminin de ortalama 20 - 30 dakikalık bir süre zarfında tamamlandığını söyleyebiliriz.

Tüm bunlara baktığımızda; implant tedavisinde süreci bu denli uzatan unsurun, implantın çene kemiği ile bütünleşmesi olduğunu ve bunun dışında yer alan cerrahi işlemlerin hayli kısa sürdüğünün ifade etmemiz mümkündür.

İmplant hangi maddeden yapılır ?

Eksik dişin yerine yerleştirilecek olan yeni dişin altındaki yapay diş kökü implant; özel bir teknoloji ile titanyum ve alaşımları kullanılarak üretilir.

İmplantın titanyum ve alaşımlarından yapılmasının nedeni; titanyumun biyouyumluluğu yüksek bir element olması dolayısıyla vücut dokularına tümüyle uyum sağlaması, sert ve dayanıklı olması ile uzun süreli kullanım imkanı vermesi ve hastayı hiçbir şekilde rahatsız etmeyecek hafifliğidir.

İmplant sonrası ağrı ne kadar sürer ?

Çene kemiğine implant yerleştirilmesi esnasında lokal anestezi uygulandığından dolayı cerrahi işlemler esnasında hasta, herhangi bir ağrı ya da acı hissetmez.

Yapılan işlemin çenede yarattığı dokusal deformasyona ve sarsıntıya bağlı olarak anestezi sonrasında hastanın bir iki gün sızlama şeklinde bir ağrı ile (çoğu zaman diş çekimi sonrasındaki ağrıdan farksızdır) karşılaşması mümkündür ve bu ağrının şiddetini minimize etmek de yine hastanın elindedir.

İmplant sonrasında ağrının minimum düzeyde seyredebilmesi adına uzman hekimlerimizin ilaç tavsiyelerine mutlaka uyulmalı, ağrıyı hafifletecek soğuk kompres uygulamasında hassasiyet gösterilmeli ve aşırı sıcak, soğuk ya da sert yiyeceklerden birkaç gün uzak durulmalıdır.