Kanal Tedavisi Acıtır mı ?

Diş özünden enfeksiyonun temizlenmesi esasına dayanan ve diş hekimliğinin en yaygın tedavi alanlarından biri olan kanal tedavisinde süreci diş sinirlerinde uzmanlaşan endodontist kontrolünde yürütülmesi tedavinin başarı sürecini doğrudan etkiler.

Gülüş tasarımından implant tedavisine, diş eti hastalıklarından porselen lamina venerlere kadar diş hekimliğinin tüm tedavi alanlarında uzman hekim kadrosu ve son teknoloji ekipmanlarla donatılan kliniği ile fark yaratan Perident Klinik ile hemen iletişime geçerek ücretsiz muayene fırsatını değerlendirilebilir, diş sağlığınızı uzman hekimlere emanet etmenin güvenini yaşayabilirsiniz.

Kanal tedavisi yaptırmak durumunda kalan hastaların tedavi öncesinde merak ettiği noktaların başında hiç şüphesiz “tedavi sürecinde herhangi bir acı ya da ağrı yaşar mıyım ?” sorusunun yanıtı gelir.

Kanal tedavisi süreci boyunca enfeksiyondan arındırılacak diş ve çevresi lokal anestezi ile uyuşturulduğundan dolayı tedavi esnasında herhangi bir acı hissedilmesi mümkün değildir. Nitekim gelişen teknolojinin diş hekimliğine getirdiği cerrahi müdahale kabiliyeti de kanal tedavisinin tümüyle acısız bir süreç olmasında önemli rol oynar.

Kanal tedavisi tamamlandıktan sonraki 24 - 48 saatlik süreçte hastanın müdahale edilen dişte sızı şeklinde ince bir acı hissetmesi mümkündür fakat çoğu zaman bu acı ya hiç hissedilmez ya da diş hekiminin tavsiye ettiği ağrı kesici ile ortadan kalkar.

Kanal tedavisi sonrasında eğer rahatsızlık verici ölçüde bir ağrı hissediliyorsa hiç vakit kaybedilmeden tedaviyi gerçekleştiren hekim ile iletişime geçilmeli ve rahatsız düzeyi paylaşılmalıdır.

Kanal tedavisi sonrası ağrı hissedilmemesi amacıyla ilk 2 saatte herhangi bir besin tüketilmemeli ve tedaviyi takip eden bir haftalık süreçte de sert kabuklu besin gruplarından uzak durulmalıdır.

Kanal tedavisinde lokal anestezi iğnesi acıtır mı ?

Kanal tedavisinde cerrahi müdahale uygulanacak bölgeye lokal anestezi yapılır ve bu sayede hasta tedavi esnasında herhangi bir acı ya da ağrı hissetmez. Lokal anestezi yapılması esnasında diş etine batırılan iğne ise sadece birkaç saniyeliğine “sinek ısırığı - arı sokması” gibi oldukça hafif bir his verir. Dolayısıyla kanal tedavisinin röntgen sürecinden kalıcı dolguya kadar geçen zaman zarfında hastaya acılı anlar yaşatmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz.

Kanal tedavisi yapılan diş ağrır mı ?

Dişin kök kanalının enfeksiyondan temizlenerek dolgu maddesiyle doldurulması sürecinde dişin sinirleri alınır ve bu durumda teknik olarak doğru bir tedavi uygulandığı takdirde dişte ağrı görülmemesi gerekir. Dişteki doku yenilenmesine bağlı olarak bir süre hassasiyet ve sızı şeklinde ağrı olması ihtimaller dahilindedir.

Kanal tedavisi sonrasında dişim ağrıyor, ne yapmalıyım ?

Kanal tedavisinin üzerinde 7 - 10 günlük bir süre geçmesine rağmen müdahale edilen dişte ağrı hissediliyorsa vakit kaybetmeden uzman bir endodontiste muayene olunması ve yapılan kanal tedavisinin dişteki etkisinin incelenmesi gerekir. Zaman zaman yanlış ya da eksik kanal uygulamalarından sonra dişte ağrı görülür. Bu tip durumlarda tedavi tekrarlanarak kök kanalının tam anlamıyla enfeksiyondan temizlenmesi ve doldurulması hedeflenir.

Kanal tedavisi zor bir tedavi midir ?

Birçok farklı nedenle enfekte olan pulpanın çıkarılarak kanal boşluğunun temizlenmesi ve doku uyumlu malzemeler ile doldurulması esasına dayanan kanal tedavisi, toplum arasında kabul gören yaygın kanının aksine gelişen teknolojinin getirdiği imkanlarla oldukça basittir ve uzman bir endodontist yönetiminde gerçekleştirildiği takdirde tedavide % 100 başarı elde edilebilir.

Kanal tedavisi sonrasında ne yapmalıyım ?

Müdahale esnasında herhangi bir acının görülmediği kanal tedavisinde, operasyondan sonraki ilk 2 saatlik süreçte besin tüketiminden uzak durulması, 24 - 48 saatlik süreçte dişte oluşabilecek hassasiyetleri tetiklememek adına oda sıcaklığında besinler ve sıvılar tüketilmesi ve 1 haftalık süreçte ise sert kabuklu yiyeceklerden uzak durulması önemlidir.