İmplant Sonrası İyileşme ve Ağız Bakımı

İmplant tedavisinin uygulama pratiğinde herhangi bir komplikasyon görülmese dahi tedavi sonrasında dokuların iyileşmesi ve yenilenmesi için belirli bir süreye ihtiyaç vardır ve operasyonu takip eden süreçte ağız bakımı ve beslenme gibi birkaç temel noktaya dikkat ettiğimiz takdirde tedavi sonrası komplikasyonları tümüyle önleyebiliriz.

İmplant Sonrası Ağız Bakımı

İmplant tedavisi, kapsamı itibariyle bakıldığında çenede büyük deformasyonlara neden olan bir cerrahi işlem olarak algılansa da, gerçek tedavi süreci bu durumdan uzaktır ve diş hekimliğindeki en yaygın tedavilerden olan kanal tedavisi ya da kompozit dolgu sonrasında dikkat etmemiz gereken noktalar ile implant sonrasında özen göstermemiz gerekenler büyük ölçüde benzerlik gösterir.

İmplant operasyonu sonrasındaki 24 saat boyunca ağız içerisine herhangi bir bakım ürünü alınmamalı yani dişler fırçalanmamalı ya da gargara yapılmamalıdır. İmplant sonrasında dişlerde oluşan hassasiyet genellikle 48 saat sonra son bulur ve bu sürecin devamında sert hareketler yapmamaya özen göstererek dişler fırçalanabilir. Burada önemli nokta; dişlerin fırçalanması esnasında dişte bir baskının olmamasıdır.

Yine çene kemiğinde dolayısıyla dişlerde baskı yaratabilecek fiziksel aktivitelerden uzak durmamız, iyileşme sürecini diğer bir deyişle tedavinin başarı düzeyini etkileyecektir.

Ağız bakımı için hangi diş macununu ya da gargarayı kullanmamız gerektiğiyle ilgili en doğru bilgiyi diş hekiminden alabilir, hekim tavsiyeleri doğrultusunda implant tedavisinden sonra 48 saatin tamamlanmasının ardından belirli şartlarda ağız bakımına devam edebilirsiniz.

İmplant Sonrası Beslenme

Tedavi sonrasında iyileşme süreci üzerinde en belirgin etkiye sahip olan alan beslenmedir ve beslenme sürecindeki dikkatin devamlılığı, hastanın kemik yapısına bağlı olarak üç ay dahi sürebilir.

İmplant operasyonundan sonraki 2 saatte kesinlikle herhangi bir yiyecek ya da içecek tüketilmemeli, takip eden 24 saatlik dönemde ise dişte hassasiyet oluşturabilecek aşırı sıcak, soğuk ya da sert besin gruplarından uzak durulmalıdır.

Ortalama 24 - 48 saat devam eden yoğun hassasiyet sürecinin tamamlanmasıyla birlikte normal beslenme düzenine kısmi dönüşler yapılabilir fakat ağızda baskı oluşturabilecek sertlikte besin gruplarının tüketiminden uzak durmaya devam edilmesi gerekir.

Çene kemiğine yerleştirilen implantın yapay diş kökü halini alması için kemikleşmesi gerekir ve implantın çene kemiği ile bütünleşmesi için ortalama 2 - 3 aylık bir zaman dilimi gerekir. Dolayısıyla bu süre boyunca beslenme dengesinin korunması, tedavi sonrasındaki önemli detaylardan birini oluşturur.

Oda sıcaklığında içecekler ve çiğnemesi kolay yumuşak besinleri tercih edeceğimiz bu dönemde, beslenmeden kaynaklanan mineral ve vitamin dengesini telafi edebilmek adına yine aşırı soğuk olmamak kaydıyla meyve suyu tüketimine ağırlık verebiliriz.

İmplant Sonrası Sigara ve Alkol

Bir önceki satırlarımızda da sıkça ifade ettiğimiz gibi iyileşme sürecinde hastanın davranışları belirleyicidir ve sigara ve alkol de süreci etkileyen iki önemli değişkendir.

İyileşme sürecini sekteye uğrattığından dolayı tedavi sonrasında alkol ve sigara kullanımından en azından implantın dikişleri alınana denk uzak durulmalıdır.

İmplant Sonrası Ağrı

Toplum arasındaki yaygın kanının aksine implant tedavisinden sonra büyük ölçekli bir ağrı hissedilmez ve dişlerde oluşan hassasiyetin getirdiği sızlamayı minimize edebilmek ve olası enfeksiyonları önleme adına ilaç tedavisi uygulanır.

Operasyon sonrasında ağrı yaşanmaması adına beslenme ve bakım süreçlerinde belirli noktalara dikkat edilmesi ve özellikle sert kabuklu besin gruplarından uzak durulması gerekir.

Uzman hekim tavsiyelerini sürecin bütününde eksiksiz bir şekilde takip ettiğimiz takdirde operasyon sonrasındaki ağrıların da mümkün ölçüde azalatacağı önemli bir noktadır.